Öğrenci
Genel
Akademik Takvim
Öğrenci Bilgi Sistemi
Mevzuat
Dijital Kütüphanem
Topluluk ve Kulüpler
Milli Teknoloji Akademisi
Öğrenci Hizmetleri
Öğrenci Bilgi Sistemi
Öğrenci İşleri D.B.
Erasmus Programı
Mevlana Programı
Farabi Programı
Engelsiz Öğrenci Birimi
Aday Öğrenci
Değişim Programları
Erasmus Programı
Mevlana Programı
Farabi Programı
Uluslararası İlişkiler Koord.
Uluslararası Öğrenci Ofisi Koord.
Kampüste Yaşam
Tesisler
Sosyal Tesisler
Spor Tesisleri
Kültür Sanat
Barınma
Aktiviteler
Öğrenci Toplulukları
Hizmetler
Sağlık Hizmetleri
Yemek Hizmetleri
Araştırma
Araştırma ve Geliştirme
Merkezi Laboratuvar
Gıda Laboratuvarı
Teknoloji Transfer Ofisi
Teknokent
BAP Koordinatörlüğü
Proje Ofisi Koordinatörlüğü
Uygulama ve Araştırma
Üniversite Sanayi-İş Dünyası İşbirliğini
Petrol Araştırmaları
Enerji Teknolojileri
İleri Teknoloji
Siber Güvenlik
Eğitim ve Araştırma
Dil Öğretimi
Sürekli Eğitim
Uzaktan Eğitim
Tüm Uygulama ve Araştırma..
Üniversitemiz
Rektör
Prof. Dr. İdris Demir
Rektörümüzün Biyografisi
Yönetim
Rektör
Rektör Yardımcıları
Rektör Danışmanları
Yönetim Kurulu
Üniversite Senatosu
Genel Sekreterlik
Özel Kalem
Hakkımızda
Tarihçe
Misyon-Vizyon
Konum-Kampüs
Organizasyon Şeması
Mevzuat
Poster Galerisi
Kurumsal Logolarımız
Tanıtım Videosu
Kurumsal
Stratejik Plan
Kalite Politikamız
Akademik
Enstitüler
Li̇sansüstü Eği̇ti̇m Ensti̇tüsü
Fakülteler
Di̇ş Heki̇mli̇ği̇ Fakültesi̇
Fen Edebi̇yat Fakültesi̇
Güzel Sanatlar Fakültesi̇
İkti̇sadi̇ ve İdari̇ Bi̇li̇mler Fakültesi̇
İslami̇ İli̇mler Fakültesi̇
Mühendi̇sli̇k Mi̇marlık Fakültesi̇
Sağlık Bi̇li̇mleri̇ Fakültesi̇
Spor Bilimleri Fakültesi
Tekni̇k Eği̇ti̇m Fakültesi̇
Teknoloji̇ Fakültesi̇
Turi̇zm Fakültesi̇
Diğer
Uygulama ve Araştırma Merkezleri
Yüksekokullar
Yabancı Di̇ller Yüksekokulu
Meslek Yüksekokulları
Beşi̇ri̇ Organi̇ze Sanayi̇ Bölgesi̇ Meslek Yüksekokulu
Hasankeyf Meslek Yüksekokulu
Kozluk Meslek Yüksekokulu
Sağlık Hi̇zmetleri̇ Meslek Yüksekokulu
Sason Meslek Yüksekokulu
Sosyal Bi̇li̇mler Meslek Yüksekokulu
Tekni̇k Bi̇li̇mler Meslek Yüksekokulu
Rektörlüğe Bağlı Birimler
60+ Tazelenme Üniversitesi
Basın ve Halkla İli̇şki̇ler Koordi̇natörlüğü
Bi̇li̇msel Araştırma Projeleri̇ Koordi̇natörlüğü
Bologna Koordi̇natörlüğü
Bölümler Koordi̇natörlüğü
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü
Enerji̇ Koordi̇natörlüğü
Engelsiz Öğrenci Birimi
Hukuk Müşavi̇rli̇ği̇
Tümünü gör..
İdari
Genel Sekreterlik
Daire Başkanları
Bi̇lgi̇ İşlem Dai̇re Başkanlığı
İdari̇ ve Mali̇ İşler Dai̇re Başkanlığı
Kütüphane ve Dokümantasyon Dai̇re Başkanlığı
Öğrenci̇ İşleri̇ Dai̇re Başkanlığı
Personel Dai̇re Başkanlığı
Sağlık Kültür ve Spor Dai̇re Başkanlığı
Strateji̇ Geli̇şti̇rme Dai̇re Başkanlığı
Yapı İşleri̇ ve Tekni̇k Dai̇re Başkanlığı
BATÜPortal
Katalog
Personelden Haberler
Poster Galerisi
BATÜ Albüm
Covid 19
Kariyer
Kalite Koord.
Dergiler
Akademik Arşiv
Akademi Dergisi
Yaşam Bilimleri Dergisi
Mühendislik ve Teknoloji Dergisi
Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler Koord.
Uluslararası Öğrenci Ofisi Koord.
Hızlı Bağlantılar
E-Posta
Rehber
OBS
EBYS
Moodle
Bülten
Admin Paneli
Eğiticinin Eğitimi
Kurumsal Etkinlikler
Kongreler
1.Uluslararası Ekonomi, Siyaset, İnsan ve Toplum Bilimleri Kongresi
Uluslararası Öğrenci Kongresi
Konferanslar
IEEE Global Enerji Konferansı 2022
Batman Vizyon-2030 Arama Konferansı
Sempozyumlar
Uluslararası Bilim, Doğa ve Mühendislik Sempozyumu
Göçlerin Geleceği Uluslararası Sempozyumu
Uluslararası Batman Sempozyumu 2022
Uluslararası Batman Sempozyumu 2024
Askeri,siyasi ve Ekonomik Yönleriyle "Büyük Zaferin 100.Yılı" Uluslararası Sempozyumu
Zirveler
Batman Enerji Zirvesi
Batman Enerji Zirvesi'22
Batman Enerji Zirvesi'23
Batman Enerji Zirvesi'24
Yarışmalar
Necat Nasıroğlu Proje Yarışması'24
Necat Nasıroğlu Proje Yarışması'25
Bilişim Festivali
Bilişim Festivali 2024
TR
EN
ARA
Öğrenci
Genel
Akademik Takvim
Öğrenci Bilgi Sistemi
Mevzuat
Dijital Kütüphanem
Topluluk ve Kulüpler
EngelSİZ Öğrenci Birimi
Öğrenci Bilgi Sistemi
Öğrenci İşleri D.B.
Erasmus Programı
Mevlana Programı
Farabi Programı
Aday Öğrenci
Değişim Programları
Erasmus Programı
Mevlana Programı
Farabi Programı
Uluslararası İlişkiler Koord.
Uluslararası Öğrenci Ofisi Koord.
Kampüste Yaşam
Tesisler
Sosyal Tesisler
Spor Tesisleri
Kültür Sanat
Barınma
Hizmetler
Sağlık Hizmetleri
Yemek Hizmetleri
Aktiviteler
Öğrenci Toplulukları
Araştırma
Merkezi Laboratuvar
Teknoloji Transfer Ofisi
BAP Koordinatörlüğü
Teknokent
Petrol Araştırmaları
Enerji Teknolojileri
İleri Teknoloji
Siber Güvenlik
Uzaktan Eğitim
Tüm Uygulama ve Araştırma..
Üniversitemiz
Yönetim
Rektör
Rektör Yardımcıları
Yönetim Kurulu
Üniversite Senatosu
Genel Sekreterlik
Özel Kalem
Hakkımızda
Tarihçe
Misyon-Vizyon
Konum-Kampüs
Organizasyon Şeması
Mevzuat
Akademik Formlar
İdari Formlar
BATÜ Albüm
Poster Galerisi
Kurumsal Logolarımız
Tanıtım Videosu
Stratejik Plan
Kalite Politikamız
Akademik
Fakülteler
Di̇ş Heki̇mli̇ği̇ Fakültesi̇
Fen Edebi̇yat Fakültesi̇
Güzel Sanatlar Fakültesi̇
İkti̇sadi̇ ve İdari̇ Bi̇li̇mler Fakültesi̇
İslami̇ İli̇mler Fakültesi̇
Mühendi̇sli̇k Mi̇marlık Fakültesi̇
Sağlık Bi̇li̇mleri̇ Fakültesi̇
Spor Bilimleri Fakültesi
Tekni̇k Eği̇ti̇m Fakültesi̇
Teknoloji̇ Fakültesi̇
Turi̇zm Fakültesi̇
Enstitüler
Li̇sansüstü Eği̇ti̇m Ensti̇tüsü
Meslek Yüksekokulları
Beşi̇ri̇ Organi̇ze Sanayi̇ Bölgesi̇ Meslek Yüksekokulu
Hasankeyf Meslek Yüksekokulu
Kozluk Meslek Yüksekokulu
Sağlık Hi̇zmetleri̇ Meslek Yüksekokulu
Sason Meslek Yüksekokulu
Sosyal Bi̇li̇mler Meslek Yüksekokulu
Tekni̇k Bi̇li̇mler Meslek Yüksekokulu
Yüksekokullar
Yabancı Di̇ller Yüksekokulu
Rektörlüğe Bağlı Birimler
60+ Tazelenme Üniversitesi
Basın ve Halkla İli̇şki̇ler Koordi̇natörlüğü
Bi̇li̇msel Araştırma Projeleri̇ Koordi̇natörlüğü
Bologna Koordi̇natörlüğü
Bölümler Koordi̇natörlüğü
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü
Enerji̇ Koordi̇natörlüğü
Engelsiz Öğrenci Birimi
Hukuk Müşavi̇rli̇ği̇
Tümünü gör..
Diğer
Uygulama ve Araştırma Merkezleri
İdari
Genel Sekreterlik
Daire Başkanları
Bi̇lgi̇ İşlem Dai̇re Başkanlığı
İdari̇ ve Mali̇ İşler Dai̇re Başkanlığı
Kütüphane ve Dokümantasyon Dai̇re Başkanlığı
Öğrenci̇ İşleri̇ Dai̇re Başkanlığı
Personel Dai̇re Başkanlığı
Sağlık Kültür ve Spor Dai̇re Başkanlığı
Strateji̇ Geli̇şti̇rme Dai̇re Başkanlığı
Yapı İşleri̇ ve Tekni̇k Dai̇re Başkanlığı
BATÜPortal
Katalog
Personelden Haberler
Poster Galerisi
BATÜ Albüm
Batman Enerji Zirvesi
Covid 19
Kariyer
Kalite Koord.
Dergiler
Akademik Arşiv
Akademi Dergisi
Yaşam Bilimleri Dergisi
Mühendislik ve Teknoloji Dergisi
Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler Koord.
Uluslararası Öğrenci Ofisi Koord.
Kurumsal Etkinlikler
Kongreler
1.Uluslararası Ekonomi, Siyaset, İnsan ve Toplum Bilimleri Kongresi
Konferanslar
Batman Vizyon-2030 Arama Konferansı
Sempozyumlar
Uluslararası Bilim, Doğa ve Mühendislik Sempozyumu
Göçlerin Geleceği Uluslararası Sempozyumu
Uluslararası Batman Sempozyumu
Zirveler
Batman Enerji Zirvesi
Batman Enerji Zirvesi'22
Hızlı Bağlantılar
E-Posta
Rehber
Eduroam
OBS
EBYS
MOODLE
Admin Paneli
TR
EN
ARA
Tüm Duyurular
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Lisansüstü Programlara Öğrenci Alımı ve Yatay Geçiş ile Programlar Arası Geçiş Başvuru İlanı
07
Ağustos
2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Lisansüstü Programlara Öğrenci Alımı ve Yatay Geçiş ile Programlar Arası Geçiş Başvuru İlanı
2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA
ÖĞRENCİ ALIMI VE YATAY GEÇİŞ İLE PROGRAMLAR ARASI GEÇİŞ BAŞVURU İLANI
ÖĞRENCİ ALIMI İLE İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı öğrenci alım başvuruları ve kesin kayıtlar
online
olarak yapılacaktır.
Posta yolu ile yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir.
Duyuru metinlerinin tümü okumadan başvuru yapılmamalıdır.
Başvurular, her düzeye ait duyuru metninde yer alan “Başvuru Adresi” başlığı altında verilen link üzerinden üye olunduktan sonra, adayın üye olurken belirlediği e-mail adresi ve şifre ile yapılacaktır. Başvuru ekranında, adayla ilgili bilgilerin doldurulması ve başvurulacak programlarla ilgili tercihlerin yapılmasına yönelik gerekli açıklamalar, yönergeler ve uyarılar bulunmaktadır. Adayların başvuru sürecinde, sistemde yer alan açıklamaları, yönergeleri ve uyarıları dikkate almaları gerekmektedir. Başvuru ile ilgili bilgiler girildikten ve tercihler yapıldıktan sonra “
Yukarıda yer alan metni okudum, onaylıyorum
” kutucuğu seçilerek “Kaydet” sekmesinden
başvurunun tamamlanması gerekmektedir.
Aksi halde, başvuru tamamlanmadığı için adayın başvurusu alınmamış olacaktır. Başvuru işlemlerini, usulüne uygun şekilde tamamlayan adaya, başvurusunun alındığına dair e-mail gönderilecektir. Eksik veya yanlış başvurularda sorumluluk, tümüyle adaya aittir.
Başvuru sürecinde adayların başvuru sistemi üzerinden başvuru durumlarını takip etmeleri gerekmektedir. Yetkililer, adayların başvurularını, sistem üzerinden “Onaylandı”, “Hatalı Başvuru (Düzenlenebilir)” veya “Reddedildi” işlemlerinden biriyle değerlendireceklerdir. Belge veya bilgi eksikliği nedeniyle başvurusu ile ilgili “Hatalı Başvuru (Düzenlenebilir)” işlem yapılan adayın, eksiklikleri gidererek süresi içinde başvurusunu tamamlaması halinde, başvurusu değerlendirmeye alınır. Başvuruya ait eksiklikleri süresi içinde tamamlayarak başvurusunu yenilenme sorumluğu adaya aittir.
Adaylar sadece bir tezli yüksek lisans veya bir doktora programına başvuru yapabilirler.
Tezli yüksek lisans programına başvuran adaylar, tezsiz yüksek lisans programlarına da başvurabileceklerdir. Tezsiz yüksek lisans program başvuranlarında adaylar, üç tezsiz yüksek lisans programına başvurabilirler. Yerleştirilecek programın belirlenmesinde, adayların tercih sıralaması dikkate alınacaktır.
Başvuru sırasında mezuniyet bilgileri Yükseköğretim Sisteminden (YÖKSİS’ten) ve ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ALES ve yabancı dil sınav sonuçları ÖSYM sisteminden otomatik olarak alınacağından sistemdeki sorgulama sonucu doğrulanan belgelerin sisteme yüklenmesine gerek yoktur. YÖKSİS’ten çekilen transkript ve/veya diploma notunuz, yüzlük sistemde değilse YÖK Not Dönüşüm Tablosundaki değerler dikkate alınacaktır. Notlarının yüzlük sistemde güncellemesini isteyen adayların mezun oldukları üniversiteyle iletişime geçmeleri gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk adayın kendisine aittir.
Gerçeğe aykırı/yanlış beyanda bulunanlar ile belgelerinde noksanlık veya tahrifat olan ya da programın başvuru koşullarını karşılamayan belgelerle yapılan başvurular, değerlendirmenin hangi aşamasında olursa olsun tespit edildiğinde değerlendirme dışı bırakılacaktır. Gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar ile belgelerde tahrifat yapanlar hakkında ayrıca gerekli yasal işlemler başlatılacaktır.
Belirlenen tarihler arasında başvuru işlemlerini yapmayan, eksik belgelerini tamamlamayan veya kayıt hakkı kazandığı halde kayıt işlemini gerçekleştirmeyen adaylar
herhangi bir hak iddia edemezler
.
Asıl veya yedek listeden kayıt hakkı kazanan aday, belirlenen tarihler arasında sistem üzerinden online kayıt işlemini tamamlamalıdır. Kayıt işlemini tamamlayan adayın ekranında, kaydının gerçekleştiğine dair ibare göründüğünde kayıt işlemi gerçekleşmiştir. Adayların, kayıt için ayrıca Enstitüye fiilen gelerek herhangi bir belge teslim etmelerine veya telefon etmelerine gerek yoktur.
Başvuru sonuçları, başvuru yapılan ekrana giriş yapılarak öğrenilecek olup kesin kayıt işlemleri de aynı yerden gerçekleştirilecektir. Ayrıca adaylara yönelik kişisel bilgilendirme yapılmayacaktır. 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince sonuçlara ilişkin tüm adaylara ait kişisel verilerin olduğu listeler yayınlanmayacaktır.
Açıklanan sonuçlarda hata olduğunu düşünen adaylar, sonuçlar açıklandıktan sonra 3 iş günü içinde Enstitüye dilekçe ile itiraz edebilirler. İtiraz üzerine gerekli inceleme yapıldıktan sonra hata olduğunun tespit edilmesi durumunda gerekli düzletme yapılır ve adaya bilgi verilir.
Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 23.07.2025 tarihli toplantısında alınan karar doğrultusunda, öğrenci alımı yapılan lisansüstü programların kontenjanına şehit eş ve çocukları, gazi eş ve çocukları ile gazi olan adaylar için mevcut kontenjanlara ilave 1 kontenjan verilmiştir. Bu kontenjanlara başvurmak isteyenlerin başvuru modülünde,
Şehit Eş ve Çocukları, Gazi Eş ve Çocukları ile Gazi Aday
sekmesinden başvurmaları gerekmektedir. Ayrıca diğer normal kontenjanlara da başvuru hakkı bulunan bu adaylar, birden fazla programa kayıt yapma hakkı kazandıklarında, tezsiz yüksek lisans programları hariç olmak üzere, sadece bir tezli programa kayıt yapma hakkını kullanabilirler.
İlanda belirtilmeyen diğer hususlarla ilgili olarak YÖK Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Batman Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Adaylarının Lisansüstü Programlara Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi hükümleri geçerlidir. Belirtilen yönetmelik ve yönergelerde yer almayan durumlarla ilgili uyuşmazlıklarda Enstitü Yönetim Kurulu kararları geçerli olacaktır.
Bütün lisansüstü programlarımızda yüz yüze öğretim yapılmaktadır.
BAŞVURU KABUL VE KAYIT TAKVİMİ
Programlara başvuru ve kayıtlar, aşağıda belirtilen takvim doğrultusunda 18.08.2025 Pazartesi günü saat 09:00’da ile 25.08.2025 Salı günü saat 17:00’da tarihleri arasında
online
olarak alınacaktır.
FAALİYET
TARİH
Başvuruların alınması
18-25 Ağustos 2025
Özel yetenek sınavına girmeye hak kazanan öğrencilerin ilan edilmesi
26 Ağustos 2025
Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara ait sınavların yapılması
28 Ağustos 2025
Asıl kayıt hakkı kazananların ilan edilmesi
29 Ağustos 2025
Asıl kayıt hakkı kazananların kaydının alınması
01 - 03 Eylül 2025
Yedeklerden kayıt hakkı kazananların ilan edilmesi
05 Eylül 2025
Yedeklerden kayıt hakkı kazananların kaydının alınması
05 - 08 Eylül 2025
Doktora
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Tezli Yüksek Lisans
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Tezli Yüksek Lisans
II. Öğretim
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Tezsiz Yüksek Lisans
II. Öğretim
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Tezsiz Yüksek Lisans
I. Öğretim
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Yabancı Uyruklu/Uluslararası Öğrenci
Tezli Yüksek Lisans ve Doktora duyurusu için
TIKLAYINIZ
Başvuru ile ilgili iletişim numaralar: 0 (488) 217 41 88, 0 (488) 217 38 70, 0 (488) 217 38 73, 0 (488) 217 38 68, 0 (488) 217 38 69,
YATAY GEÇİŞ İLE PROGRAMLAR ARASI GEÇİŞ BAŞVURULARI
Enstitümüz lisansüstü programlarına Batman Üniversitesi ve diğer üniversitelerden yatay geçiş, Batman Üniversitesi’ndeki tezsiz yüksek lisans programlarından tezli yüksek lisans programlarına geçiş ve Batman Üniversitesi ve diğer üniversitelerin tezli yüksek lisans programlarından tezsiz yüksek lisans programlarına geçiş başvuruları, 18-25 Ağustos 2025 tarihleri arasında mesai saatleri içinde
Enstitüye şahsen yapılacaktır
.
Yatay Geçiş ve Programlar Arası Geçiş İlanı
duyurusu için
TIKLAYINIZ
Yatay Geçiş Başvuru dilekçesi içİn
TIKLAYINIZ
Facebook
X
Yazdır