30
Eylül
2024
“Biz Geleceğiz: Gelecek de Bizim” Etkinliklerinde 16. Hafta

Çocuk Evleri Sitesinde Kalan Çocuklara Yönelik Eğitim Faaliyetleri Kapsamında Öğr. Gör. Gamze Acıbal, Öğr. Gör. Suna Deniz, Öğr. Gör. Remziye Erdem ve Dr. Öğr. Üyesi Erdal Çetin tarafından “Sanat Atölyesi ve Oyun Etkinliği” ve “Animasyon ve Palyaço Etkinliği” ile Dr. Öğr. Üyesi Kadri Kurt ve Dr. Öğr. Üyesi Reşit Uğran tarafından “Fotoğraf ile Görsel Hikâye”  etkinlikleri yapıldı.
Batman Valiliği, Üniversitemiz ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Batman İl Müdürlüğü tarafından Çocuk Evleri Sitesi’nde kalan çocukların bilişsel, sosyal ve psikomotor gelişimlerinin rekreasyonel etkinliklerle desteklenmesi amacıyla imzalanan “Biz Geleceğiz: Gelecek de Bizim” projesi kapsamında 23-29 Eylül 2024 tarihlerini kapsayan 16. haftada dört etkinlik gerçekleştirildi. Etkinlikler kapsamında;
Üniversitemiz Beşi̇ri̇ Organi̇ze Sanayi̇ Bölgesi̇ Meslek Yüksekokulu, Elektri̇k ve Enerji̇ Bölümü Öğretim Üyesi Kadri Kurt ve Tekni̇k Bi̇li̇mler Meslek Yüksekokulu, Veteri̇nerli̇k Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Reşit Uğran  “Fotoğraf ile Görsel Hikâye” başlıklı iki etkinlikle lise düzeyindeki gençlerle bir araya geldi. Aynı zamanda birer Fotoğraf Sanatçısı olan akademisyenler tarafından fotoğrafçılığın başlangıcı ve tarihi gelişimi ile ilgili yararlı bilgiler paylaşıldı. Fotoğraf ile Görsel Hikâye Anlatımı temasıyla gençlerin yaratıcı düşünme, eleştirel bakış açısı geliştirme ve ifade becerilerini güçlendirme konusunda kazanımlar edinmelerine zemin hazırlandı. Gençlere fotoğrafçılık aracılığıyla soyut temaları, somut görüntülerle nasıl aktaracakları ve nasıl kurgulayacakları konusunda bakış açısı kazanmaları hedeflendi.




Üniversitemiz Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakımı ve Gençli̇k Hi̇zmetleri̇ Bölümü Öğretim Üye ve Elemanlarından Öğr. Gör. Gamze Acıbal, Öğr. Gör. Suna Deniz, Öğr. Gör. Remziye Erdem ve Dr. Öğr. Üyesi Erdal Çetin “Sanat Atölyesi ve Oyun Etkinliği” ve “Animasyon ve Palyaço” etkinliklerinde okulöncesi ve ilköğretim düzeyindeki çocuklarla bir araya geldi.



Sanat Atölyesi ve Oyun Etkinliği ile çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimine katkı sağlayan aktiviteler yapıldı. Çalışmalarını istedikleri gibi yapma fırsatı tanınan çocuklarda özgüven ve kendini ifade etme yetilerinin geliştirilmesi hedeflendi.
Animasyon ve Palyaço Etkinliği’nde ise çocukların hem hoşça vakit geçirmeleri hem de eğlenirken aktif öğrenme hâlinde olmaları planlandı. Palyaçoların mizahî yaklaşımları ile çocukların duygularını tanımalarına ve yönetmelerine fayda sağlanması; dostluk temalı etkinlikteki animasyon karakterleri ile de çocukların empati yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olunması amaçlandı.