Akreditasyon Birimleri & Görev Tanımları
Genel koordinatör /General Coordinator
- Hazırlık programındaki tüm derslerin genel işleyişini takip etmek ve standartların korunmasını
sağlamak.
-Her ders alanı koordinatörü (Speaking, Writing, Main Course vb.) tarafından iletilen öğretim elemanı ihtiyaçlarını, materyal taleplerini ve sınıf/öğrenci geri bildirimlerini değerlendirmek ve ilgili birimlere aktarmak.
-Program seviyeleri arasında içerik, hız ve uygulama bütünlüğünü kontrol etmek.
-Öğretim elemanlarıyla düzenli toplantılar yaparak ders süreçlerini değerlendirmek.
-Öğrenci gelişimini ve sınıf performansını izleyen raporların hazırlanmasını sağlamak.
- Testing Birimi, Materyal Geliştirme Birimi ve kalite süreçleri ile koordineli çalışmak.
-Akademik süreçte ortaya çıkan sorunlara çözüm üretmek ve ilgili yönetime rapor sunmak.


Program Geliştirme / Müfredat (Curriculum) Birimi
- Yabancı dil eğitim programlarını tasarlamak ve güncellemek (hazırlık, temel, ileri seviye).
- Öğretim planları hazırlamak ve CEFR (Avrupa Ortak Dil Çerçevesi) gibi standartlara uyum sağlamak.
- Öğrenci ihtiyaç analizi yapmak ve buna göre modüller / ders içerikleri oluşturmak.
-Dil öğretim yaklaşımlarını (communicative, blended learning, vs.) değerlendirmek ve adaptasyon yapmak.


Materyal Geliştirme (Material Development) Birimi
- Ders kitapları, dijital materyaller, interaktif kaynaklar geliştirmek.
- Web / e-öğrenme materyalleri üretmek (online platformlar, videolar, interaktif alıştırmalar).
- Öğrenci merkezli materyal tasarımını desteklemek: öğrenci seviyesi, ilgi alanı ve öğrenme stili dikkate alınarak içerik hazırlamak.


Ölçme ve Değerlendirme (Testing & Evaluation) Birimi
- Dil seviyelerine göre yerleştirme sınavları düzenlemek (öğrencilerin hazırlık sınıfına yerleştirme (proficiency- placement, Erasmus sınavı vb).
- Sürekli değerlendirme sistemleri kurmak (ara sınavları, quiz’ler, dönem sonu sınavları).
- Öğrenci başarılarını izlemek, raporlamak ve istatistiki analizler yapmak.
-Ölçme araçlarını (test, sınav, rubrik) hazırlamak, doğrulamak ve geçerlilik/güvenilirlik analizleri yapmak. Bu konuda hocalara workshops yapmak.
- Akreditasyon gereksinimlerine uygun olarak raporlar hazırlamak (örneğin DEDAK için). Her sınav sonrası sınav raporu hazırlamak.
-Materyal birimi ile koordineli çalışmak.


Mesleki / Akademik Gelişim (Professional Development) Birimi
- Öğretim kadrosu için hizmet içi eğitim programları düzenlemek (yeni öğretim metotları, teknolojinin sınıfta kullanımı, değerlendirme becerileri).
- Seminerler, workshoplar ve konferanslar planlamak.
-Öğretmen mentorluğu, oryantasyonu ve koçluğu sağlamak (deneyimli hocalar ile yeni eğitmenlerin eşleştirilmesi).
- Öğretim kadrosunun akademik performansını ve gelişimini değerlendirmek; geribildirim
mekanizmaları kurmak.

Main Course Koordinatörü (Coordinator)
-Main Course derslerinin süreçlerini, öğretim yöntemlerini ve sınıf uygulamalarını takip etmek.
-Öğrencilerin genel dil becerilerindeki ihtiyaçlarını tespit etmek; öğretim elemanlarından geri bildirim toplamak.
-Sınıf ve seviye bazlı ihtiyaç analizleri yaparak rapor hazırlamak.
-Ders uygulamalarında bütünlük ve eşgüdüm sağlamak (aynı seviyelerde aynı kazanımlara ulaşılmasını takip etmek).
-Materyal ve sınav taleplerini Testing ve Materyal Geliştirme birimlerine iletmek; süreç koordinasyonunu sağlamak.
-Öğrenci ilerlemesini genel program hedefleriyle karşılaştırarak gelişim raporları hazırlamak.
-General Course Coordinator’a düzenli olarak bilgi, değerlendirme, rapor sunmak.


Listening&Speaking Koordinatörü (Coordinator)
-Speaking &listening derslerinin sınıf içi uygulamalarını, içerik işleyişini ve öğretim yöntemlerini takip etmek.
- Sınıflarda konuşma becerisi, dinleme becerisi gelişimini izlemek; öğretim elemanlarından gelen gözlem ve öğrenci ihtiyaçlarını değerlendirmek.
- Sınıf bazlı ihtiyaç analizleri yaparak gelişim alanlarını belirlemek ve raporlamak.
-Ders içi etkinliklerin verimliliğini izlemek; öğretim elemanlarıyla düzenli geri bildirim toplantıları yürütmek.
-General Course Coordinator’a düzenli rapor sunar.


Reading&Writing Koordinatörü (Coordinator)
-Writing, reading derslerinin işleyişini, sınıf uygulamalarını ve öğretim süreçlerini takip etmek.
- Öğrencilerin yazma, okuma becerilerinde karşılaşılan güçlükleri tespit ederek sınıf ve seviye bazlı ihtiyaç raporları hazırlamak.
- Öğretim elemanlarının yazma ve okuma öğretimiyle ilgili talep ve ihtiyaçlarını Genel Ders
Koordinatörüne iletmek.
- Ders işleme standartlarının korunmasını sağlamak ve öğretim elemanlarına rehberlik etmek.
-Materyal veya sınav tasarlamaz; talepleri ilgili birimlere ileterek sürecin takibini yapar.
- General Course Coordinator’a düzenli rapor sunar.

 
E-Öğrenme / Öğrenme Teknolojileri Birimi (E-learning)
- Online hazırlık/dil kursları için platform yönetimi (Moodle, ALMS, web tabanlı öğreten araçlar).
- Hibrit ve uzaktan öğretim modelleri geliştirmek.
- Multimedia içerik geliştirmek (videolar, podcast, interaktif modüller).
- Teknoloji araçlarının sınıf içi entegrasyonunu desteklemek (akıllı tahta, dijital laboratuvarlar).
- Öğrenciler için sanal laboratuvarlar, tartışma panoları, dil uygulama ortamları sağlamak.


Öğrenci Destek / Rehberlik Birimi (Student Support)
- Öğrencilere akademik danışmanlık sağlamak (hazırlık sınıfı başarısı, sınıf geçme stratejileri).
- Dil öğrenimi sürecinde öğrencilerin motivasyonunu desteklemek (çalışma stratejileri, bireysel
planlama).
- Kulüpler ve sosyal/kültürel etkinlikler organize etmek (konuşma kulüpleri, drama, film, kültürel
etkinlikler). Bu hem dil pratiğini artırır hem öğrencinin sosyal entegrasyonuna katkı sağlar.
- Psikolojik destek veya rehberlik gerekiyorsa koordinasyon yapmak.


Müfredat Dışı (Extra Curriculum) Birim
-Öğrencilerin yabancı dil kullanımını artıracak sosyal etkinlikler düzenlemek (film günleri, kültürel
tanıtım etkinlikleri, yarışma, söyleşiler, tiyatro).
- Dil pratiği sağlayan sınıf dışı etkinlikler düzenleme ( speaking club,okuma grupları…)
-Öğrencilerin motivasyon, iletişim, zaman yönetimi ve öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik workshoplar düzenlemek.
- Ortaokul,lise, halk eğitim merkezleri ve yerel kurumlarla sosyal sorumluluk projeleri yürütmek.
-Dil öğrenimini topluma yaygınlaştıracak atölyeler, tanıtımlar ve iş birlikleri geliştirmek