Birim Swot Analizi
Yabancı Diller Yüksekokulu Swot Analizi
GÜÇLÜ YÖNLER
*Genç, dinamik, deneyimli, takım çalışmasına yatkın, nitelikli ve alanlarında gelişmek üzere lisansüstü ve doktora eğitimlerine devam eden akademik personele sahip olması,
* Öğrenci odaklı bir eğitim sistemimizin olması,
* Sınıflarımızda projeksiyon, bilgisayar, ses sistemi ve internet bağlantısı olması
*Öğrencilere öz değerlendirme anketlerin yapılması ve ortaya çıkan sorunlar ve beklentilerin dikkate alınması,
* Yeni başlayan öğretim elemanları için oryantasyon faaliyetlerinin düzenlenmesi,
*Öğrencilerin ders dışında katılabilecekleri konuşma kulübünün (speaking club) olması
*Yönetim ve idari açılardan işbölümü-görev ve sorumlulukların belirlenmesi,
ZAYIF YÖNLER
*Yabancı Diller Yüksekokulunun kendine ait bina, sınıf ve ofislerin olmaması.
*Ortaöğretim mezunlarının İngilizce açısından hazır bulunurluk seviyelerinin gün geçtikçe düşmesi,
* Ana dili İngilizce olan / yabancı uyruklu öğretim elemanının olmaması,
* Fiziki koşulların yetersiz olması,
* Dil laboratuvarının bulunmaması,
* Yabancı dilin kültürel, akademik ve mesleki alandaki önemini kavrayamamış öğrencilerin olması,
* Üniversitemizdeki yabancı dil öğrenme olanaklarının etkin kullanılmaması,
*Öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini sürdürmeleri için kurum içi eğitim imkânlarının (seminer, konferans, hizmet-içi eğitim aktiviteleri) yetersiz olması,
FIRSATLAR
*Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde dört yıllık eğitim veren Almanca, Arapça Mütercim Tercümanlık Bölümlerinin öğrenci alımına başlanması,
* Yabancı Diller Yüksekokuluna kendisine ait bir binanın tahsis edilebilmesi ve kendi amaç ve vizyonu çerçevesinde donatılabilmesi,
* Self Access Center kurulabilmesi,
* Yurt dışı ile bağlantılı online teacher trainingler düzenlenmesi,
*Öğrencilerin Erasmus olanaklarının çeşitlendirilmesi,
*Yabancı Diller Yüksekokuluna ait e-Dergi yayımlanması,
TEHDİTLER
*Artan öğrenci sayılarına bağlı olarak öğretim elemanların ders yükünün artması,
* Öğrencilerin eğitime devamında sosyoekonomik engellerin ortaya çıkması,
* Yabancı Diller Yüksekokulunun yeni binaya taşınma tarihin belirsizliği,
*Dersliklerin mevcut öğrenci sayısını karşılayamaması,
* Öğrenci odaklı bir eğitim sistemimizin olması,
* Sınıflarımızda projeksiyon, bilgisayar, ses sistemi ve internet bağlantısı olması
*Öğrencilere öz değerlendirme anketlerin yapılması ve ortaya çıkan sorunlar ve beklentilerin dikkate alınması,
* Yeni başlayan öğretim elemanları için oryantasyon faaliyetlerinin düzenlenmesi,
*Öğrencilerin ders dışında katılabilecekleri konuşma kulübünün (speaking club) olması
*Yönetim ve idari açılardan işbölümü-görev ve sorumlulukların belirlenmesi,
ZAYIF YÖNLER
*Yabancı Diller Yüksekokulunun kendine ait bina, sınıf ve ofislerin olmaması.
*Ortaöğretim mezunlarının İngilizce açısından hazır bulunurluk seviyelerinin gün geçtikçe düşmesi,
* Ana dili İngilizce olan / yabancı uyruklu öğretim elemanının olmaması,
* Fiziki koşulların yetersiz olması,
* Dil laboratuvarının bulunmaması,
* Yabancı dilin kültürel, akademik ve mesleki alandaki önemini kavrayamamış öğrencilerin olması,
* Üniversitemizdeki yabancı dil öğrenme olanaklarının etkin kullanılmaması,
*Öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini sürdürmeleri için kurum içi eğitim imkânlarının (seminer, konferans, hizmet-içi eğitim aktiviteleri) yetersiz olması,
FIRSATLAR
*Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde dört yıllık eğitim veren Almanca, Arapça Mütercim Tercümanlık Bölümlerinin öğrenci alımına başlanması,
* Yabancı Diller Yüksekokuluna kendisine ait bir binanın tahsis edilebilmesi ve kendi amaç ve vizyonu çerçevesinde donatılabilmesi,
* Self Access Center kurulabilmesi,
* Yurt dışı ile bağlantılı online teacher trainingler düzenlenmesi,
*Öğrencilerin Erasmus olanaklarının çeşitlendirilmesi,
*Yabancı Diller Yüksekokuluna ait e-Dergi yayımlanması,
TEHDİTLER
*Artan öğrenci sayılarına bağlı olarak öğretim elemanların ders yükünün artması,
* Öğrencilerin eğitime devamında sosyoekonomik engellerin ortaya çıkması,
* Yabancı Diller Yüksekokulunun yeni binaya taşınma tarihin belirsizliği,
*Dersliklerin mevcut öğrenci sayısını karşılayamaması,