Temel Görev Yetki ve Sorumluluklar
GÖREV TANIMI : ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığı (Daire BaÅŸkanı)  
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Kurum içi ve kurum dışında Daire BaÅŸkanlığını temsil etmek, 
* Daire BaÅŸkanlığının harcama yetkililiÄŸi görevini yürütmek, 
* Daire BaÅŸkanlığına gelen evrakın ilgili birimlere havale edilmesini saÄŸlamak, 
* Akademik takvim organizasyonunu yapmak,
* EÄŸitim-öÄŸretim ile ilgili kararların uygulanmasını saÄŸlamak, 
* BaÅŸkanlığın her türlü ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılanmasını saÄŸlamak, 
* BaÅŸkanlığın her türlü taşınır mal iÅŸlemlerini yaptırmak, 
* Daire BaÅŸkanlığının stratejik planını, faaliyet raporlarını ve brifing dosyasını 
hazırlatmak ve üst yönetime sunmak, 
* BaÅŸkanlığın kanunlaÅŸan bütçesinin uygulanmasını saÄŸlamak, 
* BaÅŸkanlığın mali yönetiminin ve kontrolünün mevzuata uygun yapılmasını saÄŸlamak, 
* Üst Yönetim ve Genel Sekreterlik tarafından verilen diÄŸer görevleri yerine getirmek, 
* ÖÄŸrenci İşleri ile ilgili her türlü yazışmanın ve dosyalamanın yapılmasını saÄŸlamak, 
* Temel fonksiyon olarak belirlenen faaliyetlerin etkin, verimli, ekonomik ve nitelikli 
olarak yerine getirilebilmesi için kendinin ve astlarının faaliyetlerini programlamak ve 
çizelgelemek. Rutin iÅŸlerin formlara baÄŸlanmasına, iÅŸlerin basitleÅŸtirilmesine çalışmak, 
sonucu Genel Sekreterlik Makamına iletmek. 

GÖREV TANIMI : Yazı İşleri 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Üniversite içi birimler ve üniversite dışı kurumlarla yazışmaların usulüne uygun 
yapılmasını saÄŸlamak ve kontrol etmek, 
* Daire BaÅŸkanlığına gelen evrakların ilgili birimlere havale edilmesini saÄŸlamak, 
* Daire BaÅŸkanlığı ile diÄŸer Daire BaÅŸkanlık ve Akademik birimler arasında evrak ve 
bilgi akışı açısından koordinasyonu saÄŸlamak, 
* Ders kayıtları organizasyonunu yapmak (süreçler, kayıt kılavuzlarının hazırlanması), 
* Kurum içi, kurumlar arası yatay geçiÅŸ ve çift anadal organizasyonunun yazışmalarını 
yapmak, 
* ÖSYM, YÖK, kurum içi, kurumlar arası ve öÄŸrenci kontenjanlarının organizasyonu 
yapmak ve gerekli yazışmaların yapılmasını saÄŸlamak, 
* Daire BaÅŸkanlığının stratejik planını, faaliyet raporlarını ve brifing dosyasını 
hazırlamak, 
* Daire BaÅŸkanlığının her türlü bakım-onarım, temizlik, tabela yazım, basım ve taşıt 
ihtiyacını belirlemek ve kurum içi birimler vasıtasıyla yaptırılmasını saÄŸlamak,  Yurtdışından gelen ve kendi imkanlarıyla öÄŸrenim gören yabancı uyruklu öÄŸrenciler 
ile ilgili yazışmaları yapmak, 
* Mezun durumunda olup, henüz diploması hazırlanmamış öÄŸrencilere mezun olduÄŸuna 
dair yazı vermek, 
* ÖÄŸrenci disiplin cezalarının otomasyon sistemine iÅŸlenmek ve gerekli yazışmaları 
yapmak, 
* Harçsız pasaport talebinde bulunan öÄŸrencilerin İl Emniyet MüdürlüÄŸüyle yapılan 
yazışmalar, 
* ÖÄŸrenci afları ile ilgili yazışmalar. 

GÖREV TANIMI : Evrak Dağıtımı 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Gelen-Giden Evrak kayıtlarını yapmak, 
* Daire BaÅŸkanlığının gelen-giden evrak dağıtımını yapmak, 
* Kendisine verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak, iÅŸgücü, zaman ve malzeme 
tasarrufu saÄŸlayacak ÅŸekilde yerine getirmek, 
* Göreviyle ilgili evrak, taşınır ve taşınmaz malları korumak ve saklamak. 

GÖREV TANIMI : Mezuniyet İşleri 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Diploma hazırlamak ve dağıtım sürecinin takip etmek, 
* Mezun öÄŸrenci bilgilerini kütüÄŸe iÅŸlemek, 
* Diploma hazırlanırken bilgilerin eksik, hatalı yazılımı veya öÄŸrenci bilgilerinde 
sonradan yapılmış olan deÄŸiÅŸiklikler nedeniyle diplomaların arka kısmına ÅŸerh 
düÅŸülme iÅŸlemini yapma, 
* Diploma kaybı baÅŸvurularında mezuniyet yerine geçerli belge hazırlamak veya ikinci 
kez diploma düzenlemek, 
* Mezun ve iliÅŸiÄŸi kesilen öÄŸrencilerle ilgili kurum ve kuruluÅŸlardan gelen yazılara 
amirlerine danışarak gerekli cevapları yazılı olarak bildirmek, 
* Mezun ve kaydı silik öÄŸrencilerden gelen dilekçe taleplerine amirlerine danışarak 
gerekli cevapları yazılı olarak bildirmek, 
* Mezun ve kaydı silik öÄŸrencilerle ilgili diÄŸer iÅŸlemleri yapmak, 
* Kendisine verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak, iÅŸgücü, zaman ve malzeme 
tasarrufu saÄŸlayacak ÅŸekilde yerine getirmek, 
* Göreviyle ilgili evrak, taşınır ve taşınmaz malları korumak ve saklamak, 
* Diploma hazırlama ve dağıtım sürecinin organizasyonu ile takibini yapmak, 
* Diploma kaybı baÅŸvurularında mezuniyet yerine geçerli belge hazırlatmak veya ikinci 
kez diploma düzenletmek ve kontrol etmek, 
* Mezuniyet not ortalaması sıralamalarını hazırlatmak ve kontrol etmek, 
* Hazırlanan diplomaların dağıtım sürecini hazırlamak ve teslimini yaptırmak, 
* Mezunlar için Diploma Eki hazırlatmak, kontrol etmek ve teslimini yaptırmak,
* Mezun olan ve kaydı silinen öÄŸrencilerin iliÅŸik kesme sürecini takip etmek ve 
onaylarını kontrol etmek, 
* Mezun olan öÄŸrencilerin adres bilgilerinin son halini otomasyon sistemine girilmesini 
ve güncellenmesini saÄŸlamak, 
* Talep eden mezunlar için diploma ve diploma eki fotokopilerinin “ASLI GİBİDİR” 
onayını yaptırmak, 
* Düzenlenen diplomanın bir nüshası öÄŸrencinin dosyasına konulmak üzere 
arÅŸivlenmesi, 
* Onur, Yüksek Onur belgelerinin hazırlanarak Fakülte/Yüksekokullara gönderilmesi. 
 
GÖREV TANIMI : Not İşlemleri 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Fakülte Yönetim Kurullarında öÄŸrencilerle ilgili alınan kararların otomasyon 
sisteminden kontrol etmek ve bir suretlerinin öÄŸrencilerin dosyalarına kaldırılmasını 
saÄŸlamak, 
* ÖÄŸrencilerin intibak çizelgelerinin eÄŸitim planlarına uygunluÄŸunu ve otomasyon 
sistemine giriÅŸlerini kontrol etmek, 
* Af kapsamında gelen öÄŸrencilerin öÄŸrenim durumlarını takip etmek, 
* Sınav listelerinin dosyalanarak arÅŸivlenmesini yaptırmak, 
* Mezun durumuna gelen öÄŸrencilerin (bölüm öÄŸretim planları ile almış oldukları dersler 
bire bir karşılaÅŸtırılarak) tespitini yapmak, 
* Mezuniyette dereceye giren öÄŸrencilerin tespitini yapmak, 
* ÖÄŸrencilerden gelen yazılı ve sözlü talepleri incelemek ve gerekli cevapların 
verilmesini saÄŸlamak, 
* Not BaÅŸarı Çizelgelerinin, Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek ÖÄŸrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel MüdürlüÄŸüne bildirmek, 
* Mezuniyet Tek Ders Not Bildirim Formlarının sisteme girilmesi, 
* Yatay geçiÅŸ, dikey geçiÅŸ vb. muafiyet notlarının sistemine iÅŸlenmesi, 
* Sınav listelerinin teslim alınması ve arşivlenmesi.

GÖREV TANIMI : ÖÄŸrenci İşlemleri 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

 
* Mezuniyete hak kazanan öÄŸrencilerle ilgili gerekli iÅŸlemleri yapmak, 
* Kurum içi, kurumlar arası yatay geçiÅŸ ve kendi isteÄŸi gibi nedenler ile kaydı silinecek 
öÄŸrencilerin gerekli yazışmaları yapmak, 
* Staj belgelerinin; otomasyon sistem bilgisi ile kontrolünü yapmak ve dosyalamak, 
* Askerlik iÅŸlemlerini yapmak, 
* Merkezi sistemle alınan öÄŸrencilerin kayıtlarının yapılarak kimlik kartlarının 
verilmesini saÄŸlamak, 
* Kimlik hologram uygulama iÅŸlemlerini yapmak, 
* Sosyal Güvenlik Kurumundan yetim aylığı alan öÄŸrencilerin öÄŸrenim durumlarını 
takip etmek ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili yazışmaları yapmak,  Yatay geçiÅŸle gelen öÄŸrencilerin evraklarını geldikleri Üniversitelerden yazı ile 
istemek ve alındığına dair bilgilendirme yazışmalarını yapmak, 
* Yeni kayıt dosyalarını kontrol etmek ve ek kontenjanları belirlemek, 
* İstatistiki bilgilerin takibini, düzenlenmesini ve ilgili yerlere ulaÅŸtırılmasını saÄŸlamak, 
* Yatay ve Dikey geçiÅŸ kontenjanlarını derlemek ve zamanında web sayfasında ilan 
etmek, 
* Burslarla ilgili iÅŸlemlerin yapılmasını ve takibini saÄŸlamak, 
* Stajlarla ilgili öÄŸrenci kontenjanlarını ilgili birimlere bildirmek, 
* Birim içinde etkin bir kayıt ve dosya sistemi kurmak, yürütmek ve geliÅŸtirmek, 
* Akademik takvimin hazırlanması, ilgili yerlere bildirilmesi ve web sayfasında ilan 
  edilmesini saÄŸlamak, 
* Yeni Kayıt olacak öÄŸrencilere iliÅŸkin kayıt duyurularını (kayıt yeri,kayıt tarihi,kayıt 
için gerekli belgeler) web sayfasında yayımlamak, kayıt iÅŸlemlerini gerçekleÅŸtirmesini 
saÄŸlamak, 
* Özel Yetenek sınavını kazanarak kayıt yaptıran öÄŸrencileri ÖSYM BaÅŸkanlığına 
bildirmek, 
* Farabi ile yurt içinde öÄŸrenim gören öÄŸrencilerimizin ders intibakları hakkında alınan 
 kararların sisteme iÅŸlenmesi vb. iÅŸlemler, 
* ÖÄŸrenci Bilgi Sisteminin yürütülmesini saÄŸlamak, 
* Ders Kayıtları ile İlgili İşlemlerin takip edilmesi, 
* Fakülte/Yüksekokul/Enstitülerin Kullanıcı, ÖÄŸretim Üyesi ve ÖÄŸrencilere sistem 
hakkında teknik destek vermek, 
* Normal, Ek ve Dikey GeçiÅŸ kontenjanların ÖSYM BaÅŸkanlığına bildirmek, 
* Yeni kayıt yaptıran, yatay geçiÅŸ, dikey geçiÅŸle gelen ve yabancı uyruklu öÄŸrencilerin 
bilgi formlarının ilgili kurumlara gönderilmesi, 
* Yönerge deÄŸiÅŸiklikleri ile ilgili yazışmalar, 
* DiÄŸer öÄŸrencilik iÅŸlemlerini yapmak, 
* ÖÄŸrencilerden gelen dilekçe taleplerine gerekli cevapları yazılı olarak bildirmek. 

GÖREV TANIMI : Yabancı Uyruklu ÖÄŸrenciler 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 

  
* Yabancı uyruklu öÄŸrenci kontenjanlarının belirlenmesi ve ÖSYM BaÅŸkanlığına bildirilmesi, 
* Yabancı uyruklu öÄŸrenci kontenjanlarının web’de ilan edilmesi, 
* Yabancı uyruklu öÄŸrenci baÅŸvurularının deÄŸerlendirilmesi, yerleÅŸtirmenin yapılarak sonucun web’de ilan edilmesi, 
* BoÅŸ kalan kontenjanların belirlenerek, ilan edilmesi ve baÅŸvurusu kabul edilen öÄŸrencilerin yerleÅŸtirilmesi, 
* Üniversitemize kabul edilen yabancı uyruklu öÄŸrenci listelerinin ilgili 
Fakülte/Yüksekokullara gönderilmesi, 
* Mezun, iliÅŸiÄŸi kesilen, kendi isteÄŸi ile kayıt alan, izinli sayılan yabancı uyruklu öÄŸrencilerin ilgili kurum ve kuruluÅŸlara bildirilmesi, 
* Yabancı uyruklu öÄŸrenci istatistiklerinin hazırlanması, 
* Yabancı uyruklu öÄŸrencilere ait her türlü iÅŸlemleri yapmak. 

GÖREV TANIMI : Satın Alma ve Tahakkuk İşleri 
 
Temel Görev, Yetki ve Sorumluluklar 
 

 
* Daire BaÅŸkanlığı ihtiyaçlarının tespiti ve ödenek istek formlarının doldurulması, 
* Malzeme alımı için gerekli yazışmaları yapmak, kurulan komisyonca alımın 
gerçekleÅŸtirilmesi, 
* Alınan malzeme ve malzeme miktarının ilgili komisyon tarafından kabulü, Taşınır Kayıt Sistemine iÅŸlenmesi ve ödeme evraklarının düzenlenmesi, 
* Alınan malzemenin birim içinde ihtiyaca göre dağıtımının yapılması, 
* Her türlü taşınır giriÅŸ, tüketim ve çıkış iÅŸlem fiÅŸ/raporlarının Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığına bildirilmesi, 
* Yolluk, avans gibi hesaplamaların muhasebeleÅŸtirilmesi, 
* Satın alma ve tahakkuk ile ilgili diğer işler.