Yerinde Bildiri Sunumları
Sunum Talimatları:
Oturum başkanının görevleri
- Sunumlar özette belirtilen sorumlu yazar tarafından yapılacaktır.
- Sunumu yapılmayan çalışmalar Kongre kitabında yer almayacaktır.
- Sunum yapanlara 10 dakika sunum ve 5 dakika tartışma için süre verilecektir.
- Sunumlar Kongre dillerinden birinde yapılacaktır.
- Sunumlarda hızlı bir şekilde amaç, materyal ve yöntemden söz edildikten sonra sunumun önemli bir kısmında bulgular, sonuç ve tartışmadan söz edilmelidir.
- Sözlü sunum karmaşık olmamalı, görsel öğelerle de desteklenmelidir.
- Sunumlar kongre programına uygun olarak yapılacak ve değişikliğe gidilmeyecektir.
- Salonlarda projeksiyon makinesi, bilgisayar vb. araç ve gereçler kullanıma hazır bulunacaktır.
- Eksik olan yada çalışmayan cihazlar için salon teknik destek personellerinden yardım alınacaktır.
- Sunum dosyalarının dijital kopyalarının flash bellekte bulundurulması ve mail ortamında barındırılması bir aksilik olması ihtimaline karşı önemle sunumu yapacaklara tavsiye olunur.
Oturum başkanının görevleri
- Oturumda sunulacak bildirilerin konularını önceden incelemeli, ilgili bilgisini gözden geçirmelidir.
- Tartışma ve değerlendirme bölümlerinde söz istenmesi ve oturum başkanının onayı alınmak suretiyle sorular sorulacak, değerlendirmeler yapılacaktır. Misafir katılımcılar chat ortamından sorularını sorabilecektir.
- Oturum salonunda sunum ekipmanının tam ve çalışır olduğunu kontrol etmelidir.
- Katılımcılara ve dinleyicilere oturumun kuralları ve uygulama şekli hakkında bilgi vermelidir.
- Oturum başkanı her sunu sonrası salona söz vermeli, sorular olursa sunan kişinin cevaplamasına fırsat tanımalıdır. Bu süreç için 5 dakika zaman tanınmıştır.
- Sunumda konuşmacıya tanınan süreye uyulmasını mutlaka sağlamalıdır.
- Oturumda planlandığı halde sunulmayan bildirilerin listesini rapor halinde organizasyon komitesine sunmalıdır.
- Raportör, sunumlar hakkındaki tüm akış detaylarını bir rapor olarak tutmalıdır.