Misyon, Vizyon ve Temel Değerler
Misyon
1) İşletmenin idari, malî ve teknik işlerini, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, çalışma programları, bütçe esasları ve işletmecilik ilkelerine uygun biçimde yürütmek,
2) Üniversitemize bağlı eğitim öğretim araştırma veya uygulama birimi veya bölümünde görevli öğretim elemanları tarafından Döner Sermaye yönetmeliği çerçevesinde dışarıya yapılan iş ve hizmet karşılığı elde edilen döner sermaye gelirlerini tahsil etmek,
3) Döner Sermaye faaliyetleri için satın alınması talep edilen mal ve hizmet alımları ile ilgili tüm işlemleri yapmak hizmetin yapılmasından veya malın teslim edilmesinden sonra işletme adına doğan borcu, mevzuata uygun olarak hak sahiplerine ödemek,
4) Üniversitemiz personeline katkı payları ve yolluk ödemek,
5) Gelir ve giderlere ait belgeleri düzenlemek.
Vizyon
1) Üniversitemizin belirlediği kurallar çerçevesinde çağdaş, kendisini geliştiren yenilikleri yakından takip eden ve en iyi hizmet zamanında verilen hizmet anlayışı ile hareket etmek
2) Akılcı, saygın kendine güvenen bir birim olmak
3) Yapılan işe değer vermek ve sorumluluk taşımak
4) Hizmet üretmeye odaklanmak
5) Açık ve etkin iletişim kurmak
6) Topluma, çevreye ve etik değerlere saygılı olmak
Temel Değerler
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü; Batman Üniversitesi’nin Temel Değerleri olan; İnsana ve doğaya saygıyı, Hakkaniyeti, Hoşgörüyü, Etik değerlere bağlılığı, Katılımcılığı, Şeffaflığı, Hesap verebilirliği, Akademik düşünceyi ve özgürlüğü, Sosyal sorumluluğu, Girişimciliği Kendine ilke edinmiştir.
DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE POLİTİKASI
Üniversitemizin Misyon, Vizyon, Temel Değerler ve Hedeflerine bağlı kalmak kaydıyla;
Paydaş memnuniyetini esas alarak, eğitim-öğretim, araştırma – geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin gelişimini sürekli iyileştirme yaklaşımı ile sağlamak,
Eğitim- öğretim, araştırma- geliştirme ve topluma hizmet faaliyetlerinin uluslararası iş birlikleri çerçevesinde yürütülmesine yönelik organizasyon yapısı oluşturup, kurumumuzun ve ülkemizin uluslararası rekabet gücünü ve tanınırlığını artırmak,
Kalite bilincini kurumsal düzeyde yaygınlaştırmak amacıyla, üniversitemizin hizmet verdiği tüm alanlarda, hizmet içi eğitimi ve ekip çalışmasını ön planda tutmak,
Ulusal ve uluslararası kalite standartları ışığında sürdürülebilir bir hizmet vermek için Üniversitenin tüm süreçlerinde etkin bir kalite yönetim sistemini oluşturmayı ve sürekli iyileştirmeyi,
Paydaş memnuniyetini artırmayı ve sürdürülebilir kılmayı,
Üniversitede tüm süreçlerde çevik liderlik ve çalışan katılımını gözeterek yönetişim anlayışı oluşturmayı,
Paydaşların sürekli gelişiminin sağlanması için değişen şartlar ile ihtiyaçlara göre desteklenmesini ve teşvik edilmesini, Çağın gereklerine uygun oluşturulmuş teknolojik alt yapı ile hızlı, güvenli ve verimli hizmet sunmayı,
Kalite kültürünün paydaşlarca içselleştirildiği bir kurumsal kültürün oluşmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamayı,
Üniversitenin tüm süreçlerinde paydaşlarla iş birliği oluşturmayı taahhüt eder. Tüm çalışanlarda kalite bilincini tesis etmeyi,
Üniversitemizin ve işletmemizin adını ülkemizde daha çok duyurmak amacına hizmet etmek üzere; mevcut teknik ve idari birikimlerimizi yaptığımız her işe uygulamayı,
Tüm paydaşlarımızca benimsenen toplam kalite yönetimi anlayışıyla,
Etik değerlere ve hukuki ilkelere dayalı,
İnsan odaklı, yenilikçi ve sürekli iyileştirme anlayışıyla gerçekleştirilmesidir.
En uygun, en doğru ve en ekonomik çözümleri en hızlı biçimde üreterek daha sonra ortaya çıkabilecek uygunsuzlukların önüne geçmeyi,
Yapmış olduğumuz tüm işleri zamanında; bütçe sınırları içinde eksiksiz tamamlamayı,
İçinde bulunduğumuz topluma ve çevreye saygılı, örnek bir işletme olmayı ve İş hacmimizi sürekli geliştirerek, Üniversitemize katkıda bulunmayı taahhüt eder.
1) İşletmenin idari, malî ve teknik işlerini, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, çalışma programları, bütçe esasları ve işletmecilik ilkelerine uygun biçimde yürütmek,
2) Üniversitemize bağlı eğitim öğretim araştırma veya uygulama birimi veya bölümünde görevli öğretim elemanları tarafından Döner Sermaye yönetmeliği çerçevesinde dışarıya yapılan iş ve hizmet karşılığı elde edilen döner sermaye gelirlerini tahsil etmek,
3) Döner Sermaye faaliyetleri için satın alınması talep edilen mal ve hizmet alımları ile ilgili tüm işlemleri yapmak hizmetin yapılmasından veya malın teslim edilmesinden sonra işletme adına doğan borcu, mevzuata uygun olarak hak sahiplerine ödemek,
4) Üniversitemiz personeline katkı payları ve yolluk ödemek,
5) Gelir ve giderlere ait belgeleri düzenlemek.
Vizyon
1) Üniversitemizin belirlediği kurallar çerçevesinde çağdaş, kendisini geliştiren yenilikleri yakından takip eden ve en iyi hizmet zamanında verilen hizmet anlayışı ile hareket etmek
2) Akılcı, saygın kendine güvenen bir birim olmak
3) Yapılan işe değer vermek ve sorumluluk taşımak
4) Hizmet üretmeye odaklanmak
5) Açık ve etkin iletişim kurmak
6) Topluma, çevreye ve etik değerlere saygılı olmak
Temel Değerler
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü; Batman Üniversitesi’nin Temel Değerleri olan; İnsana ve doğaya saygıyı, Hakkaniyeti, Hoşgörüyü, Etik değerlere bağlılığı, Katılımcılığı, Şeffaflığı, Hesap verebilirliği, Akademik düşünceyi ve özgürlüğü, Sosyal sorumluluğu, Girişimciliği Kendine ilke edinmiştir.
DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE POLİTİKASI
Üniversitemizin Misyon, Vizyon, Temel Değerler ve Hedeflerine bağlı kalmak kaydıyla;
Paydaş memnuniyetini esas alarak, eğitim-öğretim, araştırma – geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin gelişimini sürekli iyileştirme yaklaşımı ile sağlamak,
Eğitim- öğretim, araştırma- geliştirme ve topluma hizmet faaliyetlerinin uluslararası iş birlikleri çerçevesinde yürütülmesine yönelik organizasyon yapısı oluşturup, kurumumuzun ve ülkemizin uluslararası rekabet gücünü ve tanınırlığını artırmak,
Kalite bilincini kurumsal düzeyde yaygınlaştırmak amacıyla, üniversitemizin hizmet verdiği tüm alanlarda, hizmet içi eğitimi ve ekip çalışmasını ön planda tutmak,
Ulusal ve uluslararası kalite standartları ışığında sürdürülebilir bir hizmet vermek için Üniversitenin tüm süreçlerinde etkin bir kalite yönetim sistemini oluşturmayı ve sürekli iyileştirmeyi,
Paydaş memnuniyetini artırmayı ve sürdürülebilir kılmayı,
Üniversitede tüm süreçlerde çevik liderlik ve çalışan katılımını gözeterek yönetişim anlayışı oluşturmayı,
Paydaşların sürekli gelişiminin sağlanması için değişen şartlar ile ihtiyaçlara göre desteklenmesini ve teşvik edilmesini, Çağın gereklerine uygun oluşturulmuş teknolojik alt yapı ile hızlı, güvenli ve verimli hizmet sunmayı,
Kalite kültürünün paydaşlarca içselleştirildiği bir kurumsal kültürün oluşmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamayı,
Üniversitenin tüm süreçlerinde paydaşlarla iş birliği oluşturmayı taahhüt eder. Tüm çalışanlarda kalite bilincini tesis etmeyi,
Üniversitemizin ve işletmemizin adını ülkemizde daha çok duyurmak amacına hizmet etmek üzere; mevcut teknik ve idari birikimlerimizi yaptığımız her işe uygulamayı,
Tüm paydaşlarımızca benimsenen toplam kalite yönetimi anlayışıyla,
Etik değerlere ve hukuki ilkelere dayalı,
İnsan odaklı, yenilikçi ve sürekli iyileştirme anlayışıyla gerçekleştirilmesidir.
En uygun, en doğru ve en ekonomik çözümleri en hızlı biçimde üreterek daha sonra ortaya çıkabilecek uygunsuzlukların önüne geçmeyi,
Yapmış olduğumuz tüm işleri zamanında; bütçe sınırları içinde eksiksiz tamamlamayı,
İçinde bulunduğumuz topluma ve çevreye saygılı, örnek bir işletme olmayı ve İş hacmimizi sürekli geliştirerek, Üniversitemize katkıda bulunmayı taahhüt eder.