Program Bilgisi
Programın Amacı
Kaynak teknolojileri alanında ilgili kavram ve terminolojiyi öğrenmiş, bu sektörde ihtiyaç duyulan yeni sistemleri tanıma ve uygulama kabiliyetine haiz, alanı ile ilgili sorunları çözebilecek, iş hazırlama, tasarım ve işletim sistemlerinde alanındaki işletmelerde görev alabilecek, mesleki açıdan yetkin ve uygulama becerisi yüksek teknikerler yetiştirmektir.
Hedef
• Endüstriyel alanda kullanılan malzemelerin çeşitlerini ve özelliklerini tanıyabilme,
• Uygun kaynak yöntemini tayin edebilme,
•Kaynaklı malzemeleri tahribatlı ve tahribatsız olarak muayene edebilme,
•Metallerin şekillendirilmesinde kullanılan temel işlemleri bilip uygulayabilme,
•Oksi-gaz, elektrik ark, gazaltı ark kaynak yöntemlerinden MIG-MAG ve TIG kaynak yöntemleri, plazma, lazer, tozaltı, ultrasonik, nokta, katı hal kaynak yöntemleri vb. kaynak yöntemleri hakkında teorik bilgilere ve/veya uygulama yapabilme becerisine sahip olabilme,
•Endüstri 4.0 felsefesine uygun olarak robotik sistemler ve robotik sistemlerle kaynaklı imalatın birlikle kullanıldığı robotik kaynak sistemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme,
• Kaynak proseslerinde oluşabilecek muhtemel arızaları giderebilme,
• Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları sorgulama ve çözebilme,
• Polimer esaslı malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları sorgulama ve çözebilme,
• Metallere uygulanan ısıl işlem tekniklerini bilebilme,
• Endüstriyel malzemelerin şekillendirilmesi ile ilgili bilgisayar destekli tasarım, çizim ve montaj yapabilme ve uygulayabilme,
• Herhangi bir cismin görünüşünden perspektifini, perspektifinden görünüş çıkarmayı yapabilme. Çizilmiş teknik resim projelerini okuyarak yorumlama yapabilme,
• Mesleki teknik resim ilkelerine bağlı kalarak elle ve resim gereçleriyle çizim yapabilme ve bilgisayar destekli çizebilme becerisini kazandırmaktır
Eğitim şekli
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Derslerimizde klasik eğitim + aktif eğitim modeli kullanılmaktadır.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
(**) Derslerin kullanılan öğretim ve ölçme yöntemleri herbir dersin izlence sayfasında verilmiştir.
İş olanakları;
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; gerek kamu ve gerekse özel kurum, kuruluş ve işletmelerde, "Kaynak Teknikeri" olarak görev alabilirler. Özellikle organize sanayi bölgelerindeki işletmeler, tersaneler, Petro-kimya tesisleri, otomotiv sektöründeki birçok işletmelerde iş olanağı bulabilmektedirler. Ayrıca gerekli meslek odaları izinlerini tamamladıktan sonra girişimci olarak kendi işletmelerini kurabilmektedir.
Kaynak teknolojileri alanında ilgili kavram ve terminolojiyi öğrenmiş, bu sektörde ihtiyaç duyulan yeni sistemleri tanıma ve uygulama kabiliyetine haiz, alanı ile ilgili sorunları çözebilecek, iş hazırlama, tasarım ve işletim sistemlerinde alanındaki işletmelerde görev alabilecek, mesleki açıdan yetkin ve uygulama becerisi yüksek teknikerler yetiştirmektir.
Hedef
• Endüstriyel alanda kullanılan malzemelerin çeşitlerini ve özelliklerini tanıyabilme,
• Uygun kaynak yöntemini tayin edebilme,
•Kaynaklı malzemeleri tahribatlı ve tahribatsız olarak muayene edebilme,
•Metallerin şekillendirilmesinde kullanılan temel işlemleri bilip uygulayabilme,
•Oksi-gaz, elektrik ark, gazaltı ark kaynak yöntemlerinden MIG-MAG ve TIG kaynak yöntemleri, plazma, lazer, tozaltı, ultrasonik, nokta, katı hal kaynak yöntemleri vb. kaynak yöntemleri hakkında teorik bilgilere ve/veya uygulama yapabilme becerisine sahip olabilme,
•Endüstri 4.0 felsefesine uygun olarak robotik sistemler ve robotik sistemlerle kaynaklı imalatın birlikle kullanıldığı robotik kaynak sistemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme,
• Kaynak proseslerinde oluşabilecek muhtemel arızaları giderebilme,
• Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları sorgulama ve çözebilme,
• Polimer esaslı malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları sorgulama ve çözebilme,
• Metallere uygulanan ısıl işlem tekniklerini bilebilme,
• Endüstriyel malzemelerin şekillendirilmesi ile ilgili bilgisayar destekli tasarım, çizim ve montaj yapabilme ve uygulayabilme,
• Herhangi bir cismin görünüşünden perspektifini, perspektifinden görünüş çıkarmayı yapabilme. Çizilmiş teknik resim projelerini okuyarak yorumlama yapabilme,
• Mesleki teknik resim ilkelerine bağlı kalarak elle ve resim gereçleriyle çizim yapabilme ve bilgisayar destekli çizebilme becerisini kazandırmaktır
Eğitim şekli
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Derslerimizde klasik eğitim + aktif eğitim modeli kullanılmaktadır.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri* | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
Ders | Dinleme ve anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler | Standart derslik teknolojileri, özel donanım |
Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, Web tabanlı tartışma forumları |
Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Özel donanım |
Ödev | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta |
Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Panel | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
(**) Derslerin kullanılan öğretim ve ölçme yöntemleri herbir dersin izlence sayfasında verilmiştir.
İş olanakları;
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; gerek kamu ve gerekse özel kurum, kuruluş ve işletmelerde, "Kaynak Teknikeri" olarak görev alabilirler. Özellikle organize sanayi bölgelerindeki işletmeler, tersaneler, Petro-kimya tesisleri, otomotiv sektöründeki birçok işletmelerde iş olanağı bulabilmektedirler. Ayrıca gerekli meslek odaları izinlerini tamamladıktan sonra girişimci olarak kendi işletmelerini kurabilmektedir.