Yerinde Bildiri Sunumları
Sunum Talimatları:
  • Sunumlar özette belirtilen sorumlu yazar tarafından yapılacaktır.
  • Sunumu yapılmayan çalışmalar Kongre kitabında yer almayacaktır.
  • Sunum yapanlara 10 dakika sunum ve 5 dakika tartışma için süre verilecektir.
  • Sunumlar Kongre dillerinden birinde yapılacaktır.
  • Sunumlarda hızlı bir şekilde amaç, materyal ve yöntemden söz edildikten sonra sunumun önemli bir kısmında bulgular, sonuç ve tartışmadan söz edilmelidir.
  • Sözlü sunum karmaşık olmamalı, görsel öğelerle de desteklenmelidir.
  • Sunumlar kongre programına uygun olarak yapılacak ve değişikliğe gidilmeyecektir.
  • Salonlarda projeksiyon makinesi, bilgisayar vb. araç ve gereçler kullanıma hazır bulunacaktır.
  • Eksik olan yada çalışmayan cihazlar için salon teknik destek personellerinden yardım alınacaktır. 
  • Sunum dosyalarının dijital kopyalarının flash bellekte bulundurulması ve mail ortamında barındırılması bir aksilik olması ihtimaline karşı önemle sunumu yapacaklara tavsiye olunur. 

 Oturum başkanının görevleri
  • Oturumda sunulacak bildirilerin konularını önceden incelemeli, ilgili bilgisini gözden geçirmelidir.
  • Tartışma ve değerlendirme bölümlerinde söz istenmesi ve oturum başkanının onayı alınmak suretiyle sorular sorulacak, değerlendirmeler yapılacaktır. Misafir katılımcılar chat ortamından sorularını sorabilecektir.
  • Oturum salonunda sunum ekipmanının tam ve çalışır olduğunu kontrol etmelidir.
  • Katılımcılara ve dinleyicilere oturumun kuralları ve uygulama şekli hakkında bilgi vermelidir.
  • Oturum başkanı her sunu sonrası salona söz vermeli, sorular olursa sunan kişinin cevaplamasına fırsat tanımalıdır. Bu süreç için 5 dakika zaman tanınmıştır.
  • Sunumda konuşmacıya tanınan süreye uyulmasını mutlaka sağlamalıdır.
  • Oturumda planlandığı halde sunulmayan bildirilerin listesini rapor halinde organizasyon komitesine sunmalıdır.
  • Raportör, sunumlar hakkındaki tüm akış detaylarını bir rapor olarak tutmalıdır.